مدیرعامل متروی تهران :آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو مشخص شد

مدیرعامل متروی تهران

آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو مشخص شد

مدیرعامل متروی تهران در مورد آخرین وضعیت قطار ملی مترو و ورود جهاددانشگاهی و سهم آن در تولید آن توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش رمز پرس

 

وی با بیان اینکه حالا که به تکنولوژی ساخت قطارهای مترو دست یافتیم، قرار است قطارهایی با واگن‌های مختلف ساخته شود تا به نیاز همه خطوط مترو در همه کلانشهرها پاسخ داده شود، ادامه داد: در تهران عمدتا از قطارهای ۷ واگنه استفاده می‌شود اما در برخی خطوط منشعب (فرودگاه مهرآباد) نیز از قطار سه واگنه استفاده می شود و این در حالی است که در برخی کلانشهرها در خطوط مترویشان از قطارهای ۵ واگنه استفاده می‌شود، اما حالا که به تکنولوژی ساخت دست یافتیم و می توانیم در همه بخش‌های واگن بسازیم، البته فعلا از دو قطار سه و هفت واگنه رونمایی می‌شود.

مدیرعامل متروی تهران با تاکید بر اینکه براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته در دهه فجر شاهد رونمایی از اولین قطار ملی خواهیم بود و بعد از انجام تست‌های لازم این یک رام قطار ملی با عمق داخلی سازی۸۵ درصد وارد خطوط مترو می‌شود، افزود: خوشبختانه با توجه به ظرفیت های مهندسی و تجارب کسب شده، شاهد تداوم ساخت قطارهای مترو با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد خواهیم بود و باید اعلام کنم هم در طراحی و هم در ساخت توانستیم از ظرفیت نهادی مختلف علمی از جمله جهاد دانشگاهی بهره مند شویم.

وی به نقش جهاددانشگاهی در ساخت قطار ملی اشاره کرد و با بیان اینکه این نهاد در زمینه ساخت تکنولوژی رانش قطارهای مترو وارد میدان شد و توانست با موفقیت به این دستاورد برسد، اظهار کرد: از آنجایی که قطارهای مترو، فاقد لوکوموتیو هستند و از هفت واگن، ۵ واگن خودکشش هستند، باید سیستم رانش آنها به خوبی فعال باشد و کنترل لازم را نیز انجام دهد که خوشبختانه این سیستم مهم توسط جهاددانشگاهی تعبیه شده و با داخلی سازی این قسمت، میلیاردها تومان در ساخت قطارها صرفه جویی ارزی شده است.

انتهای پیام

ارسال دیدگاه جدید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند
درحال ارسال...